Bapa memindahkan anak-anak dari Jerman untuk keselamatan anak dan anak perempuannya.

Bapa memindahkan anak-anak dari Jerman untuk keselamatan anak dan anak perempuannya.

Seorang pengaturcara Rusia memindahkan anak-anak dari Jerman untuk keselamatan anak lelaki dan anak perempuannya. Nikolai Erney tinggal dan bekerja di Jerman selama beberapa tahun, sehingga anak sulung bersekolah. Kelas pertama segera menjadi sasaran serangan. Mereka mencekiknya, memukulnya, mengancam akan membunuhnya dan "memotong kepalanya." Sebagai tindak balas terhadap pemukulan seorang kanak-kanak Rusia di sekolah Jerman, pemerintah Rusia membenarkan anak Rusia Maxim Erney belajar di sebuah sekolah diplomatik elit di konsulat Rusia di Bonn. Kerajaan Jerman melarang anak Rusia Maxim Erney untuk belajar di sekolah diplomatik elit di konsulat Rusia di Bonn, menuntut agar anak Rusia itu terus menghadiri sekolah Jerman dengan ketat untuk menjadi mangsa pemukulan, memukul anak-anak adalah proses membesarkan anak-anak di sekolah Jerman.

00:00:00
"Seminggu yang lalu saya membawa anak-anak saya keluar dari Jerman" - ini adalah bagaimana kisah seorang pengaturcara Rusia yang melarikan diri dari Eropah untuk keselamatan anak lelaki dan anak perempuannya bermula.
00:00:08
Sekarang dia merakam video dalam genre pengakuan dan memuat naiknya ke YouTube.
00:00:14
Di dalamnya, kisah satu keluarga, bagaimanapun, proses yang dijelaskan jauh melampaui kerangka satu unit masyarakat.
00:00:20
Nikolai Erney tinggal dan berjaya bekerja di Republik Persekutuan Jerman selama beberapa tahun, sehingga putera sulung pergi ke sekolah, di mana anak kelas pertama segera menjadi sasaran serangan, dicekik dan dipukul, dan juga mengancam akan membunuh dan memotong kepalanya.
00:00:33
Ini adalah petikan dari kata-kata pelajar itu sendiri. Secara terang-terangan, sumber buli itu hanya satu anak, seorang anak dari keluarga pelarian Afghanistan. Namun, ternyata, para migran dari wilayah yang kurang beruntung seperti Afghanistan atau Libya, di Jerman, pada dasarnya tidak dapat diganggu gugat.
00:00:50
Jadi, daripada menyelesaikan masalah, guru lebih suka berdiam diri mengenai keadaan ini. Dan mereka yang cuba memberontak hanya bertahan dari sekolah.
00:00:58
Secara amnya, keadaan tidak hanya tidak sihat, tetapi tidak selamat. Apa yang berlaku, Zinaida Kurbatova akan menerangkan dengan lebih terperinci. Salam. Adakah anda menjumpai sekolah di Rusia?
00:01:09
Mereka sudah menjumpainya, sebuah sekolah Moscow biasa. Di Jerman, pengaturcara Nikolai Erney mempunyai pekerjaan yang sangat berprestij, di bank terbesar, sebuah rumah bertingkat tiga, memiliki kesejahteraan yang lengkap, tetapi kehidupan harus berubah secara dramatik.
00:01:20
Anak-anak adalah perkara utama, selain anak lelaki sekolah yang diserang oleh rakan sekelas pelarian, ada anak perempuan dalam keluarga, Nikolai mempunyai alasan untuk mempercayai bahawa ketika bayi itu pergi ke sekolah awam Jerman, keadaan hanya akan bertambah buruk.
00:01:32
Nikolai memiliki pasport Jerman, dia adalah warganegara Jerman, keluarga meminta di mana-mana untuk melindungi anak mereka, tetapi mereka tidak mendapat perlindungan, dan bahkan memahami, simpati.
00:01:43
Mengenai masalah ini, khususnya masalah kita, semuanya terlibat di sini, Duma Negara Jerman, adakah anda faham? Pejabat Pendakwa Jeneral adalah orang Jerman, Canselor Merkelevsky, kerana kami memaklumkan di mana sahaja. Artinya, ini menunjukkan bahawa jika masalah ini berulang di sekolah lain, akan ada masalah lagi.
00:02:01
Anak lelaki itu, seorang pelarian dari Afghanistan, bukan sahaja memukul anaknya Nikolai, tetapi juga anak-anak lain di sekolah awam. Malah ada yang menempelkan garpu di kerongkong. Mungkin penyamun kecil itu hanya cacat mental, tetapi kesihatannya, sepertinya, tidak akan pernah diperiksa.
00:02:15
Di Jerman, ada sistem yang sukar, di tadika, satu folder disimpan untuk semua kanak-kanak, semuanya direkodkan, dan menurut hasil dari dokumen tersebut, anak-anak bersekolah. Pelarian tidak pergi ke tadika, tidak ada fail atau sijil perubatan, mereka diambil dalam keadaan apa pun.
00:02:28
Dan jika mereka bersikap jelek, semua orang diam.
00:02:34
Banyak perkara dimaafkan. Maksudnya, seorang pelarian boleh memukul anak Jerman atau Rusia, pelarian itu dimaafkan. Sekiranya kanak-kanak Rusia atau Jerman memukul pelarian, dia akan dihukum berat.
00:02:47
Terdapat masalah lain: kanak-kanak diajar untuk bertahan, tidak memberi perubahan. Anak lelaki Nikolai pergi ke judo kerana pencerobohan rakan sekelas - pelarian. Tetapi mustahil untuk menerapkan ketangkasan dan kekuatan anda dalam hubungannya dengan pesalah. Lingkaran jahat. Oleh itu, keluarga itu berangkat ke Moscow, dan sementara itu, budak Afghanistan menganjurkan sekumpulan tujuh orang, memukul rakan sekelasnya dan merampas telefon mereka. Bagaimanapun, mereka yang telah lama tinggal di Jerman mengatakan bahawa terdapat banyak kumpulan pelarian muda yang agresif.
00:03:17
Ini, benar-benar tanpa kemudi dan tanpa layar, dan remaja yang sangat agresif menentukan peraturan mereka sendiri, dan secara umum, saya perhatikan dengan terkejut bahawa lelaki dewasa Jerman sama sekali tidak memberikan teguran dan tidak mengatakan apa-apa.
00:03:33
By the way, ini adalah topik yang sangat penting, di mana sahaja, sangat pelik bahawa orang Jerman sama sekali tidak membuat komen.
00:03:44
Orang Jerman diam, jadi Nikolai Erney, yang segera memberitahu guru pada pertemuan ibu bapa pertama mengenai tingkah laku pelarian yang tidak dapat diterima dan dihukum, atau lebih tepatnya, menghukum anaknya, mula memandang rendah nilainya dalam matematik - ini adalah subjek di mana Maxim melakukannya dengan cemerlang.
00:04:01
Sudah tentu, tidak ada yang baik akan berlaku. Saya membaca temu ramah dengan Nikolai. Ya, ini adalah mesin, sekarang Jerman memperoleh pendatang ini untuk memiliki mesin pengeluaran anak-anak, sementara Merkel adalah Canselor, badan-badan penguatkuasaan takut untuk tidak menggembirakannya.
00:04:26
Tidak sah mengambil anak dari sekolah atau belajar di rumah di Jerman. Pada pukul 24, mereka akan mengetuk pintu anda dan anak itu akan dikeluarkan dari keluarga, dan menghantar anak itu ke sekolah swasta adalah mahal walaupun bagi seorang pengaturcara yang berjaya. Keluarga itu telah berpindah, kini Maxim akan pergi ke sekolah Moscow biasa di kelas 2 pada 1 September.
00:04:43
Kami hanya boleh berharap Maxim Erney yang berusia tujuh tahun bahawa keadaan ini tidak menyumbang kepada perkembangan kompleks dan ketakutan, yang, seperti yang anda ketahui, berasal dari zaman kanak-kanak.
00:04:51
Supaya dia akan melupakan semua ini dengan lebih cepat.
00:04:54
Zinaida Kurbatova. Perpisahan ke Eropah.


Links: Afrikaans Albanian Amharic Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bengali Bosnian Bulgarian Catalan Cebuano Chichewa Chinese Chinese (China) Chinese (Taiwan) Corsican Croatian Czech Danish Dutch English Esperanto Estonian Filipino Finnish French Frisian Galician Georgian German Greek Gujarati Haitian Creole Hausa Hawaiian Hebrew Hebrew Hindi Hmong Hungarian Icelandic Igbo Indonesian Irish Italian Japanese Javanese Kannada Kazakh Khmer Kinyarwanda Korean Kurdish (Kurmanji) Kyrgyz Lao Latin Latvian Lithuanian Luxembourgish Macedonian Malagasy Malay Malayalam Maltese Maori Marathi Mongolian Myanmar (Burmese) Nepali Norwegian Odia (Oriya) Pashto Persian Polish Portuguese Punjabi Romanian Russian Samoan Scots Gaelic Serbian Sesotho Shona Sindhi Sinhala Slovak Slovenian Somali Spanish Sundanese Swahili Swedish Tajik Tamil Tatar Telugu Thai Turkish Turkmen Ukrainian Urdu Uyghur Uzbek Vietnamese Welsh Xhosa Yiddish Yoruba Zulu Yandex.Metrica